Zamieszczone przez ryjeks
Pojemność zbiornika paliwa
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez ryjeksA to było tak
Do momentu, aż pokazało "0" na zasięgu jechałem stabilnie i spokojnie, żeby nie było przekłamań.
Później też spokojnie i leniwie ze wszystkimi.
Gdy zasięg pokazał "0" wjeżdżałem do Wrocławia.
Także jest trochę miasta, autostrady i jazdy poza miastem.
Wszystko spokojnie.
Od momentu "0" do końca paliwa:
Dystans: 121 km
Średnia prędkość: 50 km/h
Spalanie z komputera: 5,4 l/100km (rzeczywiste w okolicy 5,6-5,7 l, bo komp kłamie)
Czas jazdy: 2h 25m
Na suchy zbiornik łącznie pod korek weszło ok. 57 l
I miało by sens wpisanie w katalogu, że zbiornik ma 50 l. (57 l minus 6,5-6,8 l)
Bo katalogi są dla "blondynek" :wink:
Z obliczeń wychodzi, że w momencie "0" w baku było jakieś 6,5-6,8 l "gratis".
Wniosek taki, że uwzględniając błędy statystyczne i inne zmienne, w momencie zapalenia się "0" nie powinno być mniej niż 5-6 l czyli tak jak powyżej ktoś już napisał.
I teraz zależnie od stylu jazdy, mniej więcej każdy może sobie wyliczyć na ile km paliwa jeszcze ma.
Nie ma co przeginać oczywiście, ale też nie ma co robić paniki jak pokaże się ZERO ,
P.S.
Jeśli ktoś stanie w szczerym polu bez paliwa, to nie biorę odpowiedzialności :lol:
P.S. 2
Auto po dolaniu paliwa zapaliło bez problemu.
P.S. 3
O III 1.4 TSI kombi
Komentarz
-
-
bob_best, ja w swoim 1.4 TSI tankuję od ponad 2 lat tak, że po pierwszym odbiciu czekam chwilę wyjmuję z wlewu nalewak i wkładam ponownie słuchając przy tym syku odpowietrzenia. Jak skończy syczeć, to dolewam i powtarzam jeszcze jeden raz odpowietrzanie i dolewanie i kończę, więcej nie ma sensu powtarzać, bo więcej dystrybutor nabija niż leje. Dolewam tak może z góra 1 l.
W O1 TDI było lepiej, miałem w rurze wlewu po lewej jego stronie cyngielek do odpowietrzania, który można było nalewakiem docisnąć i po odpowietrzeniu dało się i do 5 l dolać pod korek, aż wskazówka w aucie wychylała się ponad pełen zbiornik
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez spjbob_best, ja w swoim 1.4 TSI tankuję od ponad 2 lat tak, że po pierwszym odbiciu czekam chwilę wyjmuję z wlewu nalewak i wkładam ponownie słuchając przy tym syku odpowietrzenia. Jak skończy syczeć, to dolewam i powtarzam jeszcze jeden raz odpowietrzanie i dolewanie i kończę, więcej nie ma sensu powtarzać, bo więcej dystrybutor nabija niż leje. Dolewam tak może z góra 1 l.
W O1 TDI było lepiej, miałem w rurze wlewu po lewej jego stronie cyngielek do odpowietrzania, który można było nalewakiem docisnąć i po odpowietrzeniu dało się i do 5 l dolać pod korek, aż wskazówka w aucie wychylała się ponad pełen zbiornikJeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ryjeksTo jest spalanie z 2 tygodni jazd, dojazdy do pracy, zakupy itd.
Z tym, że większość to spokojna jazda 50-100 km/h między miejscowościami,
bez korków i innych większych utrudnień, bo taka okolica.
Chcąc iść na rekordy w trasie, to by 4 z przodu była i średnia wyższa :wink:Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bob_bestZamieszczone przez ryjeksTo jest spalanie z 2 tygodni jazd, dojazdy do pracy, zakupy itd.
Z tym, że większość to spokojna jazda 50-100 km/h między miejscowościami,
bez korków i innych większych utrudnień, bo taka okolica.
Chcąc iść na rekordy w trasie, to by 4 z przodu była i średnia wyższa :wink:
Ogólnie przy niskich wartościach zaczyna już dużą rolę odgrywać temperatura zewnętrzna, wiatr, opony, klima itd.
Jeśli by mulić 50-80 km/h to wyniki rzędu 4,3-4,4 są możliwe ale to już masochizm.
Fajnie się podróżuje autostradą z 120-125 km/h na tempomacie, droga dość szybko już ucieka, w aucie cisza, a spalanie średnio rzędu 6,0-6,2 l wychodzi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ryjeksZamieszczone przez bob_bestZamieszczone przez ryjeksTo jest spalanie z 2 tygodni jazd, dojazdy do pracy, zakupy itd.
Z tym, że większość to spokojna jazda 50-100 km/h między miejscowościami,
bez korków i innych większych utrudnień, bo taka okolica.
Chcąc iść na rekordy w trasie, to by 4 z przodu była i średnia wyższa :wink:
Ogólnie przy niskich wartościach zaczyna już dużą rolę odgrywać temperatura zewnętrzna, wiatr, opony, klima itd.
Jeśli by mulić 50-80 km/h to wyniki rzędu 4,3-4,4 są możliwe ale to już masochizm.
Fajnie się podróżuje autostradą z 120-125 km/h na tempomacie, droga dość szybko już ucieka, w aucie cisza, a spalanie średnio rzędu 6,0-6,2 l wychodzi.Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bob_bestZamieszczone przez ryjeksZamieszczone przez bob_bestZamieszczone przez ryjeksTo jest spalanie z 2 tygodni jazd, dojazdy do pracy, zakupy itd.
Z tym, że większość to spokojna jazda 50-100 km/h między miejscowościami,
bez korków i innych większych utrudnień, bo taka okolica.
Chcąc iść na rekordy w trasie, to by 4 z przodu była i średnia wyższa :wink:
Ogólnie przy niskich wartościach zaczyna już dużą rolę odgrywać temperatura zewnętrzna, wiatr, opony, klima itd.
Jeśli by mulić 50-80 km/h to wyniki rzędu 4,3-4,4 są możliwe ale to już masochizm.
Fajnie się podróżuje autostradą z 120-125 km/h na tempomacie, droga dość szybko już ucieka, w aucie cisza, a spalanie średnio rzędu 6,0-6,2 l wychodzi.
W mojej ocenie takie wyniki są możliwe, ale musi być wiatr w plecy choćby.
I oczywiście kluczowa jest średnia prędkość!
Różnicę jeszcze robi opona 225 vs 205.
Czyli jeśli tempomat ok. 120 km/h to i średnia ok. 120, a jeśli tempomat ok. 140 to i średnia 140, w innym razie się nie dogadamy :wink:
Posługujmy się średnią prędkością i wtedy można dyskutować,
choć wiadomo, że jest wiele innych zmiennych.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ryjeksZamieszczone przez bob_bestZamieszczone przez ryjeksZamieszczone przez bob_bestZamieszczone przez ryjeksTo jest spalanie z 2 tygodni jazd, dojazdy do pracy, zakupy itd.
Z tym, że większość to spokojna jazda 50-100 km/h między miejscowościami,
bez korków i innych większych utrudnień, bo taka okolica.
Chcąc iść na rekordy w trasie, to by 4 z przodu była i średnia wyższa :wink:
Ogólnie przy niskich wartościach zaczyna już dużą rolę odgrywać temperatura zewnętrzna, wiatr, opony, klima itd.
Jeśli by mulić 50-80 km/h to wyniki rzędu 4,3-4,4 są możliwe ale to już masochizm.
Fajnie się podróżuje autostradą z 120-125 km/h na tempomacie, droga dość szybko już ucieka, w aucie cisza, a spalanie średnio rzędu 6,0-6,2 l wychodzi.
W mojej ocenie takie wyniki są możliwe, ale musi być wiatr w plecy choćby.
I oczywiście kluczowa jest średnia prędkość!
Różnicę jeszcze robi opona 225 vs 205.
Czyli jeśli tempomat ok. 120 km/h to i średnia ok. 120, a jeśli tempomat ok. 140 to i średnia 140, w innym razie się nie dogadamy :wink:
Posługujmy się średnią prędkością i wtedy można dyskutować,
choć wiadomo, że jest wiele innych zmiennych.
Odnosząc się do tego co pogrubiłem - nie jest możliwe to co mówisz chyba, że w nocy przy idealnych warunkach. Trudno (a raczej niemożliwe) utrzymać średnią 140km/h przy jeździe 140km/h na tempomacie na odcinku kilkuset km - zobacz co się dzieje ze średnią jak zwolnisz choćby raz za ciężarówką.
Co do średniej z przelotu "1" (odcinki 150-170km) - wychodzi mi ok. 100km/h (+/-5km/h) - wystarczą jedne światła i średnia leci na łeb na szyję. Zdjęć z "1" z dystansem na pewno nie mam (nie robiłem), spalanie może znajdę ale pokazane między zegarami.
edit - opony 205, felgi 16Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Srednia to nie jest ustawienie na tempomacie, tylko np przejazd z Lodzi spod domu do Gdanska albo Wroclawia pod drzwi i powrot. Wtedy mamy srednia predkosc przejazdu, a taka srednia z autostrady to dyrdymaly, bo zanim na nia dojedziemy to stracimy na przejezdzie przez miasto i wtedy zeby miec srednia 110km/h z calej trasy nie raz 150 na autostradzie nie wystarczy :lol: Ja kazdym autem jezdze tak, zeby od drzwi do drzwi, lacznie z przejazdami przez miasto bylo ~100km/h. Wtedy jedzie sie plynnie i nie trzeba gnac.
Dlatego ja podaje srednia zawsze z calego baku, bo to jakis wyznacznik.
Komentarz
-
-
Dokładnie jak Maicroft prawi - latam zawsze 140-160 na autobahnach + wyjazd z duuuzego miasta i srednia jest kolo 100km/h. Mimo ze sam wyjazd to jakies 10km, potem 250km autostrada i wjazd z 5km.. Kwestia korkow w miescie. Mimo to sunac 140 na tempomacie (ew. wolniej jak sa ograniczenia - fotki nie tylko drogie ale i zakaz jazdy wlepiaja), srednia powyzej 110 rzadko sie uda utrzymac. Rekordowa do tej pory była kolo 118km/h, ale wtedy autobahna to 160 na tempomacie i momentami wiecej bez niego...
Ze srednimi spalaniami sie nie wychylam, bo tdi, wiec nei ma co A jeszcze pocisna mi niektorzy ze RS pali ile wlejesz i majac go nie nalezy patrzec na spalanie
Z zabaw - na parunastu km udało mi sie uzyskac spalanie 2l/100km
Komentarz
-
-
Jak czytam wasze przekamarzania to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera nie mogę patrzeć na wasze spalanie :P ja już nawet o takim nie śnię
W poniedziałek trasa Warszawa-Ruda Śląska - Oświęcim -Kęty - Warszawa łącznie 781 km , średnia prędkość 78 km/h a spalanie na poziomie 8,9l/100 km
Jak na moje możliwości jechałem bardzo grzecznie :P ale jak pisał kolega bob_best, na "1" średnią prędkość się traci na światłach, w Częstochowie itd.
krzyzakp, wybacz, ale nie mogę się powstrzymać, czy te 2l to webasto na lawecie tyle pali ?O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496
Komentarz
-
-
spj, No dobra zgadza się, ale nie mam stałego 4x4. Rozumiem, w mieście 10 l wcale mnie to nie dziwi, ale przelotach autostradowych i expresówkach tak małe spalanie jest "cudem" nawet dla 1.4TSI.
Jak się na krajówce bujam za TiR-em ( brak miejsca do wyprzedzenia i na laserowej smyczy ) to raz miałem poniżej 6l średnie spalanie. Za to przy średniej prędkości na poziomie 133 km/h miałem 14,2l.O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496
Komentarz
-
-
lubek24, co do niskiego spalania, to potrafię w nocy po mieście przy małej ilości zatrzymać i bez szaleństw dojść do 4.5 l/100 km wg wskazania komputera, ale niżej mi się chyba nie udało
Czasami próbuję pobawić się w ecodriving, ale nie wytrzymuję nerwowo wtedy i kończy się jazda eco.
Wg moich danych z motostat, to dla ~28 000 km przejechanych w 8% po autostradach, w 28% pod drogach poza miastem i w 64% głównie po Trójmieście mam średnie spalanie liczone z dystrybutora 8.28 l/100 km, więc też nie mało.
Ale muszę dodać, że jeżdżę na zmianę z żoną i w sumie nie wiem kto zawyża średnią :P
W O1 1.9 TDI 90KM mieliśmy średnią 6,58 l/100 km z 63 000 km z podobną charakterystyką używania auta.
Więc pojemność zbiornika przy przesiadce z O1 na O3 wydawała się i nadal wydaje za mała :!:
Komentarz
-
-
lubek24, przy Vmax "chwilowe" utrzymuje sie u mnie na poziomie 13-14l :szeroki_usmiech TDI zawsze bedzie zarl mniej przy takiej predkosci od TSI...
Jak pytasz o te 2litry - robione z głowa na długim, kretym zjezdzie w dolomitach - wiekszosc czasu hamowanie silnikiem, czasem luz jak sie chcialem rozpedzic na dluzszej prostej, ew wyzszy bieg.. Fakt ze w pionie zjazd wynosił z 600-700m, wiec było na czym wyrobic srednia. Ta sama trasa w druga strone zamykała sie w granicach 12-13l
Bardziej trzeba by patrzec jakie wyniki w stosunku do katalogowych sie osiaga i to jest wyznacznikiem.. Bo jak porownasz spalanie swojego 1.8tsi z 1.2tsi to juz na papierze masz spora roznice.. Nie mowiac ze DSG i 4x4 dorzuca kolejny litr czy wiecej (pisze z głowy dane).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzyzakpZ zabaw - na parunastu km udało mi sie uzyskac spalanie 2l/100km
RS TDI jest stworzony to niskiego spalania na autostradach i tu mało kto podskoczy, szczególnie przy wysokich średnich
Zamieszczone przez lubek24Jak czytam wasze przekamarzania to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera
No niestety
Zamieszczone przez bob_bestOdnosząc się do tego co pogrubiłem - nie jest możliwe to co mówisz chyba, że w nocy przy idealnych warunkach. Trudno (a raczej niemożliwe) utrzymać średnią 140km/h przy jeździe 140km/h na tempomacie na odcinku kilkuset km - zobacz co się dzieje ze średnią jak zwolnisz choćby raz za ciężarówką.
Jasną sprawą jest, że aktualnie jest duży ruch itd.
Ze średnią prędkością ogólnie temat jest zawiły i jeśli porównywać na autostradzie spalanie to widzę to tak, że po wjeździe kasujemy przy zjeździe robimy fotę, lub po jakimś miarodajnym odcinku.
Ogólnie chodzi by ustalić ile dane auto pali przy danej prędkości, bo to jest kluczowe.
Porównywanie jest o tyle trudne, że spory wpływ ma wiatr, opony, wysokość n.p.m. startu i mety, styl jazdy itd.
Przy średniej 131 km/h i 6,3 l jak piszesz musiał już pomagać trochę wiatr.
Zamieszczone przez MaicroftSrednia to nie jest ustawienie na tempomacie, tylko np przejazd z Lodzi spod domu do Gdanska albo Wroclawia pod drzwi i powrot. Wtedy mamy srednia predkosc przejazdu, a taka srednia z autostrady to dyrdymaly, bo zanim na nia dojedziemy to stracimy na przejezdzie przez miasto i wtedy zeby miec srednia 110km/h z calej trasy nie raz 150 na autostradzie nie wystarczy
Dlatego podając w dyskusji jakieś wyniki trzeba konkretnie napisać co i jak, bo zmiennych jest bardzo dużo.
Przykładowo zjazd z jakiejś alpejskiej przęłeczy to nie rzadko ok. 100 km stopniowo zmniejszającego się zjazdu i wyniki można kręcić :wink:
Zamieszczone przez Fredy.PWJa widzę zdecydowaną różnicę w spalaniu pomiędzy zimówkami 205, a letnimi 225 mimo, że styl jazdy cały czas mam taki sam...
Nawet ok. 0,5 l w zależności od opon.
Zamieszczone przez spjWięc pojemność zbiornika przy przesiadce z O1 na O3 wydawała się i nadal wydaje za mała
Następną hybrydę kup i będziesz zadowolony.
Zamieszczone przez krzyzakpNie mowiac ze DSG i 4x4 dorzuca kolejny litr czy wiecej (pisze z głowy dane).
Komentarz
-
Komentarz